sağtık

BU GECE SIZI ZORLAMAK ISTIYORUM BAAAYAN

Ahmet Çakar yine televizyon gaf tarihine girecek bir bomba daha çıkardı ağzından,geçen akşamki yarışmayı sunarken.Bayan yarışmacıya aynen şu cümleyi sarfetti, -Falanca hanım.Siz bu gece beni zorladınız ama dilerim ben de finale kalırsanız bu gece sizi zorlamak isterim! Çocukların pek sevdiği geyik bir argo dialog vardır hani -What is your name? -Yat da zorliim...diye de cevabı vardır. İlahi Ahmet Çakar! Zorlama kelimesinin,hele hele gece zorlamak kelimesinin dilimizde ne gibi anlam yansımaları yapacağını hiç mi düşünmediniz?Hadi düşünmediniz diyelim de,zaten,o yarışma canlı değil pek çok yarışma gibi;Yönetmen veya yapımcı veya kanal yönetimi de mi farketmiyor bu çirkin söyleminizi de,olduğu gibi bandı yayına koyuyor? Bir de o kadar açıkgöz,o kadar dikkatli,o kadar dobra bir insan olarak tanınırsınız ki,hiç mi aklınıza gelmez bu kelimenin (hele bir bayana kullanılığında) nasıl bir etki yaratacağı kulaklarda? Pes yani! Yarışmacıları değil,Türkçe konusunda biraz kendi sınırlarınızı ve dağarcığınızı zorlamanız gerektiğini ne zaman farkedeceksiniz?!

(Tuliş...sakız çiğnerken de düşünebilen kadın)

1 yorum:

  1. Gerçekten haklısınız.Ben de o yarışmayı izlemiştim.Sizin gibi şaşakaldım...

    YanıtlaSil