sağtık

EVLI KADINLAR DONDURMAYI NASIL YER?



Bir süre önce, Hürriyet gazetesinde,oldukça kilolu olup da sonradan Doktor Muzaffer Kuşkadaryediren(!) beyefendinin diyetiyle nasıl kilo verip,manken gibi görünmeyi başardığını anlatan bir genç kızın,her beş cümlede bir “Kiloluyken evli kadınlara benziyordum” diye bir laf etmiş olması oldukça dikkat çekiciydi.
Bunu üzerine basa basa,ritmik olarak tekrar etmesinin altında kesin gizli bir mesaj var diye düşündüm önce.

Bu Doktor Muzaffer Kuşkadaryediren beyefendinin,bir de zayıflama kampı vardı malumunuz.Bir kaç kişi açlıktan,yorgunluktan ve bitkinlikten terki diyar eylediği için zayıflama merkezi kapatıldı.(Evet Türkiye’de bu tür iyi gelişmeler de olabiliyor)

Zamanın birinde,bir tanıdığım,dünyanın parasını dökerek bu merkeze gitmişti.
Evet kilo vermiş olarak döndü ama,anlattıklarına bakılırsa,buzdolabına yemek,cebine de para koymadığı takdirde ve günde beşer kilometreden sabah ve akşam o kadar yol teptiğinde,sıradan yurdum insanının da bedavadan üstelik,daha fazla kilo vermesi bile mümkündü.

Ama başınızda eğitimli ve tıp okumuş bekçileriniz olunca,insanın daha bir hevesle para harcayası geliyor herhalde ki,bilumum kalça ve göbek yağı stoğu yapmış ünlüler,harıl harıl buraya akın ediyorlardı.

Mevzuyu dağıtmayalım,işte bu evli kadınlara benzediği için kilo vermeye karar veren kızımıza sanıyorum bu cümleyi iki şey söyletmiş olabilir.
Bir; Kızı iyi bir reklam pazarlama uzmanının eline verirsin ve bu uzman,kıza söyleyeceği cümleleri ezberleterek,hem Doktorun gizli reklamını yaptırır bilinçaltından…
Hem de evli ve şişman kadınların yine bilinçaltını uyarıp,”Evliyim ve şişmanım” kompleksi yaratarak,alttan alttan bu merkeze gitme ve zayıflama güdüsü oluşturur.
İki; Kızcağız çevresine bakıp bakıp,evli barklı bütün hatunların 3G’ sinin,yani göbek-göğüs-g.t  bölgesinin evlilik süresine orantılı bir şekilde genişlediğini görmüş ve kendisi evli olmadığı halde neden bu hatunlar ile aynı genişliğe sahip olduğunu bilinçaltından merak etmiş ve sırf bu yüzden sokakta evli sanılıp,olası kısmetlerinin kapandığına kanaat getirmiştir.


“Hele bir kilo verip,koca bulayım,sonrasında nasıl olsa,aldığım kilolar hoşgörülür,ne de olsa evli olucaaaam!”

Ha bir de üçüncü ihtimal  var ki,kızcağız tamamen doğuştan embesil olabilir…diyceem ama o azimle o kadar kiloyu verdiğine göre bu ihtimali şimdilik göz ardı ediyorum.
 
EVLİYİM MUTLUYUM DERNEĞİ
Biliyorsunuz ülkemizde,sekreterlerle ilgili kötü bir karakter oynasa bir filmde veya dizi filmde,sekreterler birliği ayağa kalkar,yapımcıyı,yönetmeni protesto eder.
(Bkz;Hülya Avşar başrolündeki Sekreter filmi)
Kötü kapıcı oynasa,kapıcılar derneği kazan kaldırır.
(Bkz;Ercan Yazgan’ın hayat verdiği Kapıcı Cafer tiplemesinin yer aldığı Bizimkiler dizisi)
Hamamda bir faaliyet filme alınsa,hamamcılar tas kaldırır,kese eylemi yapar
(Bkz;Mehmet Günsür başrolündeki Hamam filmi)

Bir popçu literatürde gerçekten de var olan bir deyimi,Bakkal müziği deyimini kullandı diye bakkallardan özür diletilmek durumunda bırakıldı.


Lafı nereye getirdiğimi anladınız siz,işte diyorum ki,hani nerde evli kadınlar derneği,evli kadınları yaşatma,iyileştirme ve güzelleştirme dernekleri?

"Evliyim ama mutluyum" , "Yaşasın evli kadın olma baskısı" gibi adlarla kurulması muhtemel derneklerimiz?

TÜRKİYEDE KADINLAR İKİYE AYRILIR...AMA BACAKLARINDAN

Türkiyede,kadınlar ikiye ayrılmıyor mu medeni hali bakımından?

Evliler ve evli olmayanlar diye? (Bu medeni hal de ne demekse…parmağındaki yüzüğün varlığı ile yokluğu,eşittir medeniyet)

Hani evli olanların dernekleri,birlikleri,toplaştıkları kurumlar nerde?

Şimdi bu lafın altında kaldık mı yani?Kapıcılar,sekreterler,hamam tellakları ayağa kalkıp kendilerine laf söyletmezken,bir tek evli kadından tık çıkmaz mı kardeşim?

Paneller,toplantılar,basın bültenleri falan yapıp ortalığı ayağa kaldırmayacak mıyız?

O lafı o kıza yedirtip,canlı canlı yayınlarda,kıza “Türk Halkından ve tüm evli kadınlardan özür dilereeaam” dedirtmeyecek miyiz?

Pööh! Yazıklar olsun bize öyleyse.Karısını aldatıp ta videoları basına çıkan ünlü adamlar bile,karılarından önce, Türk Halkından özür diliyorken bu ülkede! Türk halkı incinmesin sonra?



 MİLLİ EĞİTİMİN BİLMECE ANLAYIŞI

Milli Eğitim Bakanlığının okullarda okutulabilecek 100 seçme eseri içinde bir bilmece kitabı da var “Türk bilmecelerinden seçmeler” diye.

Bu kitaptaki bilmecelerden bir tanesi ne biliyor musunuz?

"Plajda üç kadın dondurma yiyorlarmış.Biri dondurmayı ısırarak,biri emerek,biri de yalayarak yiyormuş.Bu kadınlardan hangisi evlidir?"


Bunun adı Türk bilmecesiymiş. Sen ucuz ve bayağı Amerikan esprilerini al,tavsiye edilmiş bir kitabın içine koy,sonra da adını Türk Bilmecesi yap.


Hani şu bilmece bildirmece,dil üstünde kaydırmaca diye masum masum çocukluğumuzun sıkıcı gecelerini süslediğimiz Türk bilmeceleri gibi yani.

Diyorum size diyorum…yok bu ülkede bir evli kadınlar derneği.

Çıkartacaksın bir tane, evli kadınları tanımlama bildirisi;bu kıstasları karalayacak,rencide edecek,ayaklar altına alacak sataşmaları,konuşmaları,söylemleri caaart diye vereceksin mahkemeye.


Çatır çatır da özür dileteceksin Türk Halkı'ndan.

Oldu bitti işte!
Ne demekmiş kardeşim,şişmanken evli kadınlara benziyordum.

Türk kadını zayıftır!
Hatta doğum yaptıktan bir ay sonra eskisinden daha bile zayıf olur.Hatta hatta gelinliğini yıllar sonra giydiğinde,gelinlik üzerinde çadır gibi durur,o derece!!!

Ne demekmiş,sesli gülme,bikini giyme,sen evlisin falan?

Türk kadını gülmez ki! 
Türk kadını denize bile girmez!

Ne demekmiş dondurmayı yalamak,emmek falan…
Türk kadını dondurmanın yanından bile geçmez ülen!!! İlle yiyecekse,kasede eritir,kaşıkla çorba kıvamına getirir öyle yer.

Hatta evladına  külahtakini yedirip,külaha akmış olanlarla yetinir!

Yarından tezi yok başvuruyorum valiliğe derhal bir evli kadınlar dayanışma derneği açmaya.

Şişmanlamaya baladıysanız,saçınızı evlendikten sonra en az bir kez sarıya boyattıysanız,parmağınızdaki alyans dondurmayı yalayarak yemenizi engelliyorsa ve bikini giymek evli kadını bozar lafını en az bir kez işitmişseniz,ne duruyosunuz,dernekte yeriniz hazır.Türk evli kadınının ta kendisisiniz!!!

Hadi!

Dippas sos=Bilmecenin cevabı; Parmağında alyansı olan!

7 yorum:

  1. harikasın ellerinden öperim kaleminden de kurşunundan da...sevgiler.Nalan

    YanıtlaSil
  2. Türk kadını tespitlerine ilk eklemeler benden gelsin: 1-Gündüz kuşağı kadın programlarını, günlerde acımasızca eleştirip "çok saçmaladılar artık, hiç seyredilecek birşey kalmadı" diye konuşur ama ertesi gün yine aynı programı seyrederken tvyi kapatıp eline bir kitap almayı düşünmez. 2-Gün tertip edilmişse, ikram olarak mutlaka "bir tatlı bir tuzlu yapılacak, fazlaya kaçan cezalandırılacak" denir ama daha ilk gün kuralı bozularak envai çeşit üretime girer. 3-Çocuk 10 yaşına da gelse, yolda elinden sıkı sıkı tutularak yürür. 4-Çocuk 20 yaşına da gelse çocuktur. Her Türk annesinin rüştünü ispat etmiş ama büyümemiş çocukları vardır ya da olacaktır. 5-Siz tv üstüne dantel örten bir İsveçli, buzdolabına örtü ören bir Danimarkalı veya mutfak havlusunun kenarı oyalı bir Finlandiyalı kadın gördünüz mü? Gerçi ben de henüz Kapıkule'yi geçip kendileriyle tanışmadım ama, bizim evde buzdolabının örtüsü var. Hem de birkaç tane, değiştirip değiştirip kullanıyorum. E ben de bir Türk kadınıyım:)) Kendimi seviyorum. Türk kadınları, hepinizi seviyorum. Bizi biz yapan çatlak taraflarımızı da seviyorum. Her milletin kadınının da değişik çatlaklıkları olduğuna inanıyorum. Demirden dövülmedik, kalıptan çıkmadık ya...

    YanıtlaSil
  3. Nurtenciğim yine yorumlarından mahrum etmemişsin beni,teşekkür etme vakti geldi diye düşünüyorum.Ne güzel anlatmışsın kendi Türk kadını gözlemlerini.Ne Asya ne Avrupa ne Amerika ne de Afrika,hodri meydan; varsa Türk kadını ve Türk annesi gibisi,buyursun gelsin değil mi hayatım...
    Sevgiler,yeni yorumlarından mahrum etme beni

    YanıtlaSil
  4. Bu yazıdan çıkardığım sonuca göre galiba ben İspanyolum ama yine de derneğinize üye olmak isterim:)

    YanıtlaSil
  5. Ben de evliyim, sismanim ve mutluyum grubuma uye olacak kisileri ariyorum. Hareketsiz ve agrilar icinde gecen bir hamilelikten sonra 28 kilo alip, vucut agirligimi basari ile % 50 artirdim. 18 kilo gitti ama 10 kilo kaldi yapisti 3B bolgesine. Ama garip olan sey, yedigine asiri dikkat eden, surekli spor yapan fit ve takintili bir tipten, spor yapan (zevk icin) ama caninin istedigini kendinden esirgemeyen bir tipe donustum, oto disiplin hak getire, kendi koydugum kurallari izlemeyi birak, kural koymayi bile canim istemiyor, sacimi boyamadim, dondurmayi canim nasil isterse oyle yiyorum, amaaaaaa banyosunda kenarlari nakisli havlulari olan Danimarkali bir kadin taniyoruuum! Kayinvalidem oluyor kendileri! Hehehe..Evlenip Danimarka ya yerlestikten sonra, ceyizim ve nakisli objelerim ile yavas yavas burayi da ele geciriyorum. Dantelli masa ortuleri, kirlentli yastiklari bile var kaynanamin. Bu arada, yazilar cok eglenceli, hepinize tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  6. BİR TÜRK DÜNYAYA BEDEL,BİR TÜRK GELİN TÜM KADINLARA BEDEL,HAYDİ BP ARKANDAYIZ KİM TUTAR SENİ BEEE...KISA ZAMANDA KAYINVALİDENE SABAH SABAH SEDA SAYAN VE YEMEKTEYİZ ALIŞKANLIKLARI DA KAZANDIRACAĞINA VE DE HEM ÇAY İÇİP HEM ÇEKİRDEK KIRIP HEM DİZİ İZLEYİP HEM DE ÖRGÜ ÖREBİLECEK KIVAMA GETİREBİLECEĞİNE YÜZDE YÜZ EMİNİM...SEVİYORUM ÜLEEN ÜLKEMİN KADINLARINI ...

    YanıtlaSil
  7. Ben bekarkende tombuldum,evlendim gene tombulum:))

    YanıtlaSil