sağtık

EYVAH EVIME YAZ GELDI

*Dünya,cıvıl cıvıl ışıldasın,sabah serinliği pencereden içeriye,şişirdiği tüllerin arasından kumru sesleriyle birlikte süzülsün,amaaaa...
En korktuğum şey! Evime yaz geldi. Dünya,cıvıl cıvıl ışıldasın,sabah serinliği pencereden içeriye,şişirdiği tüllerin arasından kumru sesleriyle birlikte süzülsün,insanlar gün batımına kadar sahillerde,denizde,havuzda oynaşsın,serinlesin,hepsi tamam. Fekaaat!!Kapımın önüne gelince,yaz orda dursun.İçeri girmesin. Tam evden içeri girerken,insanlar üşüsün,titresin.Ayaklarında kalın çoraplar varken bile,benim kendilerine sunduğum misafir terliklerini kabul edip giysin. Giysin ki; -Yok,terlik almayayım…çok sıcak! Deyip,evimin salonunda çıplak, şıpıdık şıpıdık terli ve nemli ayaklarının izlerini bırakmasın.Hatta o terli ayakların ıslak izlerini bir de gidip kanapelerin üzerine bağdaş kurma vesilesi ile bırakmasın. Sonra özene bezene kolalanıp ütülenmiş perdelerimi " Şraaaakk" diye camın önünden geri çekip,camları da sonuna kadar açıp; -Ayy,klima bana dokunuyor,camları açtım, Diye,civarda uçuşan cümle kanatlı haşereyi evime doldurmasın. Bir de üstüne,tüllerin dibi başında sigarasını tüttürmesin. Yaz evime gelmesin ki,ben de kendilerine sunduğum,karpuz,kavun,dondurma gibi yaz ikramlarının şekerli ve şıralı damlacıklarını,eline verip te ortalığa saldıkları çocukları sebebiyle göz hapsine alıp,muhabbeti de kesip,aman ne zaman damlayacak,hah,işte damladı,sıkıntıları yaşamayayım.Kalkıp o anda silsen ayıp,silmeyip te gitmelerini beklesen,benim ömrümden ömür gidecek Yaz evime gelmesin ki,elimi yüzümü yıkadığım,dişlerimi fırçaladığım banyo lavabomda,kimse ayaklarını yıkamak gafletinde bulunmasın.Üzerine bir de " serin oluyor" deyip ayaklarını kurulamadan o vaziyette yine salonda dolaşmasın.Yok kurulayacaksa da lütfen tertemiz el ve yüz havlumda bu işi yapmasın.(tüm ohaa larınıza yürekten katılıyorum) Evime yaz gelmesin ki,bezden kurtulup tuvalete alıştırmaya çalıştığı yavrucağını donsuz ve bezsiz salona salıp,halılarımın yaz bakımını çocuğun idrarıyla yaptırmaya kalkmasın.Hadi yaptırdın,bir de kalkıp tezgah bezimle o halıyı silmeye kalkışmasın. Hatta o altı bezsiz, tuvalete alıştırılmaya çalışılan yavrucak,hiçbir önlem alınmadan kanapenin üzerinde ikindi uykusuna yatırılmasın.(Ohaa' lar iki oldu,değil mi?) Evime yaz gelmesin ki, yazın bol bol tüketilen sarımsaklı cacıklar,akşam oturmalarında içilen soğuk gazlı meşrubatların geğirtmesiyle salona üflenmesin. Yaz evime gelmesin ve ben de yapış yapış terli yüzleriyle kapıma gelen akşam misafirlere hoş geldin öpüşmesi yaparken,o terli ve ıslak yüzleri kendi yanağımla temizlemek zorunda kalmayayım. Evime yaz gelmesin ki üst kattan aşağı fırlatılan izmaritler yörünge değiştirip kanapeme yapışmasın,balkondaki saksılarımın içlerine yine üst katlardan çekirdek kabukları dolmasın,her sabah balkondan janjanlı çikolata,dondurma ambalajları toplamayayım.Yaz,balkonuma ve pencereme de gelmesin,mümkünse.. Of,Allahım of...! Ya evime her daim kış misafiri yolla,ya da bana yazın nimetlerini benim evimde eziyete çevirmeyecek incelikte misafirler yolla. Çok şey mi istedim Tanrım?Peki tamam,gel anlaşalım.O zaman sen de beni onlarla aynı anlayışa sahip biri yap ve ben de her yaz misafiri sonrası halı,koltuk,parke silen tül yıkayan,lavabo ve tuvalet hijyeni için çamaşır sularıyla boğuşan,el ve yüz havlularına ayak bulaştı diye güzelim havlularını çöpe atan,duvarlardan minik ellerin dondurma izlerini sileceğim diye çırpınan bir manyak olmayayım. Ben de kalas olmak istiyorum! Yazın tüm güzelliğini ben de başka evlere gidip ev sahibesine işkenceye dönüştüreyim ki; şartlar ve koşullar eşit olsun,kimsenin hakkı kimsede kalmasın. Ne diyorsun Tanrım? Çok mu manyak bir kulum? Bu gidişle etrafımda insan kalmayacak,yalnız mı kalacağım? E, ama bütün bunları yapmadan da evimde gizli gizli yazı yaşadığım ,diğerlerine çaktırmayacağım diye göbeğimi çatlattığım dostlarım var,onlar yetmez mi bana? Eh.. Peki,o halde,aynı duayı ısrarla tekrarlayacağım ben de.Elbet bir gün duyarsın bu yakarışları.. Allahım evime yaz gelmesin!Amin! (Tuliş...sakız çiğnerken de düşünebilen kadın)

4 yorum:

  1. yahu bu kadar da nazik anlatılmaz ki birilerinin kabalığı.Bunca kabalığa bunca nezaketli bir anlatım gücü,pes vallahi.İnsanlar öyle kalas ki ne yazdan ne kıştan anlıyor bazıları.Ve sen bunu mükemmel anlatmışsın,eline sağlık diyorum yine.Yaz bir kitap artık,topluca okuyalım seni.

    YanıtlaSil
  2. Feci feci güzel bir yazı.Kızım nasıl anlatış bu..Bu kadar 0lmaz ki Terlik olayına aynen katılıyorum..nemli ,terli ayaklarla:):) Ben size titizlik mi aman ha..diyorum.. Senin yazdığına bak Harikasın canım benim,harika teşekkürler..Hepsini yaşamış biri olarak..

    YanıtlaSil
  3. Terlik hariç diğer tüm kurallarına uyarım. Klima varsa çok memnun olurum, öpmem de. Ama bende terlik istemiyorum. Yanımda kolanyalı mendilimi getirir ayaklarımı silerim. Off ya misafir olmak daha zor biliyor musun? Kendi evin değil tüm bu rahatsızlıkları verdiğini düşünerek diken üstünde oturmak kolay mı beeee. Ben o yüzden mutfakta oturmayı tercih ederim hep ee kendisi ısrar ederse karışmam dimi :))) Duana amin diyeyim Evine bu anlattığın şekilde yaz gelmesin. Temiz sabun kokulu bir yaz dilerim. maynak kadın... :)))

    YanıtlaSil
  4. Derhal koşup terleyerekten ,çişe yeni yeni alışmaya çalışan kızımızı da alıp sana geliyoruz.Öpmezsen küserim,karpuz kesip kızıma vermezsen ben kesip yerim.Nıhahahahaha!

    YanıtlaSil