sağtık

GOZ KAPANIR GOT UYANIR

-Gaz çıkarttınız mı?

Ameliyat olan hastanın vizitine gelen doktorun ilk sorduğu sorudur yukarıdaki.
İki kez ameliyat geçirdim,ordan biliyorum.

Osurduysan ne mutlu,o gün yemek yemeye başlayabilirsin.
Yoksa fıs,ertesi güne kadar,seruma devam,su bile yasak.

Osurmanın dayanılmaz cazibesi ile ilgili bir yazı okuyacaksınız.

Burnunuz kadar mideniz de hassas ise,hemen vazgeçin bu yazı içinizi açmaz.


Eskiler ne demiş,önce ataların bu  konudaki yorumuna bakalım:

TEMİZ İNSANIN İÇİNDE PİS ŞEY DURMAZ

 Bu amaçla osuran var mı aranızda?
Hadi daha kibar,daha çıtkırıldım olanlarınız için yazının kibar versiyonu da mevcut,onu da sorayım,
Bu amaçla yellenen var mı aranızda?

-Osuruyorum,çünkü temizliğimi kanıtlıyor.

-Osuruyorum ki içimde kanser olacağına,kıçımda konser olsun.

Atalar,dokuz osuruk,bir doktora bedeldir  de demiş.
Dokuz kez osurunca doktor  olmuyoruz tabii.
Çok  gaz çıkarınca,doktor eli değmiş gibi oluyoruz yani,sağlık buluyoruz.
Peki dokuzdan fazla osuranlar?
Bu durumda onlarınki doktor muayenesini de aşıp,doğrudan check-up oluyor.
Ne güzel.
Ancak ihaleyi dokuzdan değil yirmi dokuzdan,otuzdokuzdan,elliden açanlar biliyorum.
Tıp uzmanları,günde 7 ila 21 kez arası osurmanın çok faydalı (sadece osuran için tabii) olduğunu söylüyormuş.

21’in üzerinde attırabiliyorsanız,kendinizi toplu imha silahı kategorisine koyabilirsiniz.
Ama sevinebilirsiniz de,bu kadar sağlam osuran döt,sağlam döttür,ona bişey olmaz.

İnsanı bu kadar rahatlatan ,bu kadar ayıplanan,bu kadar saklamanın imkansız olduğu,bu kadar doğal ama bu kadar istenmeyen ,toplumda infial yaratan başka bir eylem daha var mı?

Öznesi asla belli olmayan,suçun, havada iğrenç bir koku olarak asılı kaldığı,ancak kimsenin bu suçu üstlenmediği bir eylemdir.

-Kim osurdu lan?
-Valla ben osurmadım…(e robot osurdu o zaman!!!)

Hayır,bir de öyle bir suçtur ki,burnuna garezin yoksa,koklaya koklaya iz sürmek de imkansızdır.

ESTETİK BİR DURUM

Otobüste veya kalabalık bir yerde ,salındığında,sosyal ilişkilerin sonu demektir.
Aslına bakılırsa,tam bir Açıkhava etkinliğidir.Hele denizde,ne güzeldir.Hele kalabalık metro,otobüs duraklarında,tam trafik gürültüsü içindeyken,zortdanak salması ne zevklidir.
Nerden mi biliyorum.
Ay,yok canım…şey….anlatanların yalancısıyım,nerden bileceğim !!
Bebekler yaptığında maşallah dedirten,büyüdüğünde ohaaa hayvan,Allah belanı versin,kim osurduysa Allah kahretsin şeklinde küfre sebebiyet veren başka aktivite biliyor musunuz?

Bebek de insan,biz de insanız,arkadaşım.Hem o tek süt emiyo,biz ohoooo...biz yapmayalım da kim yapsın.

Almanya’da aleni osurmak hiç de ayıp değilmiş.

Bu sebepten  Almanyaya iltica etmek isteyen binlerce vatandaş sayabilirim,çevremde.

Hem boaaarrrkkhhh…diye geğirince bişey olmuyor da,gayet kibar bir pırtttt sesiyle yapılan bu eylem neden bu kadar sorun oluyor onu da anlamış değilim.
Tamam kokuyor ama ne yapalım?
Açarsın camı,olur biter,bu yüzden insanın kalbi kırılır mı yahu?
-Allah belanı versin,ne yedin sen böyle?
Hem geğirince,insan ağzını kapatabiliyor,herkes anlıyor kimin geğirdiğini.

Osurmak öyle mi ya?

Ne  gizemdir,o.Ne sırdır,ne heyecandır kimin osurduğunu bulmak.
Kimse,osurduktan sonra,geğirenler gibi  yapıp,elini arkasına,osuruğun kaynağına götürmez ayrıca.

Yani osuruk,aslında geğirmekten çok daha estetiktir.

Sert bir sandalyede isen,şöyle hafifçe poponu bir tarafa doğru meylettirirsin,o sandalye-kıç arasındaki boşluktan pırttt diye zarifçe salarsın,sonra elini kolunu oraya götürmene de gerek kalmadan,normal yaşamana devam edersin.

Üstelik hiç haberin yokmuş gibi davranabilme özgürlüğün de vardır,geğirmek öyle mi ya?
Süslü,rujlu,parlatıcılı kiraz dudakların arasından süzülen geğirtiyi hayal edince ne kadar da itici değil mi?

GÖZ KAPANIR GÖT UYANIR

Efendim,bu eylem,bu kadar yararlı,güzel bir eylem olmasa,atalar bunun üzerinde bu kadar kafa yorar mıydı?
Alın bakın bir atasözü daha,

Göz kapanınca,göt uyanır.

Eh,gün boyu AYIP diye bünyeyi sık sık sık,bütün gün barsaklarına yumruk atıp,bırakın beniii,diye bağıran o hava kabarcıkları,sonunda sen gece uyurken dışarı bohahahaharrrrrrkkkk diye çıkar işte böyle.

Zaten sesli çıkanından korkmayacaksın kardeşim.

İngilizcede, “silent but violent” deyimiyle ifade edilen,(saylınt bat vaylınt) sessiz ama şiddetli bir osuruk şekli vardır ki,işte bu bizim literatürdeki “fıs osuruk pis osuruk” deyimi ile birebir örtüşür.



Bütün haşmetiyle,kıçından konser vererek çıkan osuruk,ses bombası ile aynı tahrip gücünde olup,başkaca bir infial de uyandırmaz amma bu fıs osuruktan korkacaksın.

Haindir,sessiz ama ölümcüldür,kapalı mekanı  dakikasında boşalttırır,yolda isen şoföre kaza yaptırır,kocayı karısından boşattırır,hamile kadına çocuk düşürtür alimallah.

Zaten bu “Kim osurdu lan?” türündeki geyiklerin de çıkış noktasıdır.

Fıs osuran,az sonra cemiyet içinde oluşacak kargaşayı tahmin ettiğinden,kendisini temize çıkartmak adına,ilk soruyu sorar,ilk taşı atan günahsız olma niyetiyle,bilmeden,kendini ele verir.

Yurdum insanı biliyor ki,artık o soruyu ilk soran,o işi yapanın ta kendisidir.
Tıpkı okey oynarken,taş dağıtma sırası kendisinde olanın her zaman “Kim dağıtıyor” diye sorması gibi.

“Bohahahaharrrrrrkkkk” efekti eşliğinde her gün check-up yaptırma kapasiteniz varsa,hemen uyarayım,bu,basur hastası olabileceğiniz gibi bir tehlikeye de işaret ediyormuş.Yani hem kimin yaptığını ele veriyorsunuz,hem de kıçınızda konser yaratan bu hastalığı da ele güne reklam etmiş oluyorsunuz.

Evet,bu nadide konuyu,yine atalarımızın veciz sözlerinden birisiyle noktalamak istiyorum.Demişler ki,
Osuruğa gülenin,osuruk kadar aklı yoktur.

Yukarıda güldüğünüz bölümler olduysa bir kez daha düşünün derim.

Dip Not:Bloggerdaşlarımdan,Sucuklu Armut'un  ricası üzerine ekliyorum:Bu yazıyı her ortamda kaynak göstermeden kullanabilirsiniz çünkü hepsini kçmdan uydurdum.O yüzden kaynak göstermeyin işte....
Sucuklu Armut'a da pis bir MİM koymuş oldum böylece...eheheheh

12 yorum:

  1. nihaha.. kendime münhasır kullandığım "ruhum osuruklandı" deyimim geldi aklıma :F ..

    osursun insanlar tabi.. "ayşe teyze cırt" merasimine uğramadan, te-mis te-mis olmak kaidesiyle..

    yalnız bu tespitlerden sonra skor merakına gidenler olursa, kasayı çatlatabilirler benden söylemesi.. sonra seni kaynak göstermesinler :D sen genede bi dipçik notu düş görünmez biyere..

    haa bide dedemin bi sözü geldi aklıma konu osuruktan açılmışkene deyivereyim: "osurmadan sıçmayacaksın" der her zaman.. isteyen sıçıp üzerine de oturabilir tabi :F

    YanıtlaSil
  2. Çok iyi pırtlatmışsınız tebrik ederim :) bi ara "bok" videosu vardı bu anlatım kadar cana ve burna yakın olmuştu... Ayrıca hiç gülmedim :) bu hariç...

    YanıtlaSil
  3. @s'ius,eheheheh...sana bir fıs osuruklu mim yaptım artık güzel bir tayyare yazısı da senden bekliyoruz..Napalım sen kendin zorladın...Dedenin ellerinden öperim...

    YanıtlaSil
  4. @M.Y.S
    sözettiğin videoyu hayal meyal hatırlıyorum ama tam çıkartamadım...netten arayıp bakacağım.
    Pırtlatmışım mı?
    Hahahah,buna çok güldüm işte.Hem ben hayatta pırtlatmadım,hiç öyle şeyler yapmam.
    Bu arada ,gülmemene de senin adına çok sevindim.Ben de yazarken hiç gülmemiştim :)))

    YanıtlaSil
  5. nihaha .F yok yere osuruğa bulandık iyi mi? bi mançoloji kasırgası üzerine yoğunlaştım şimdilik, malûm şubat 1 geliyo :p o yazıdan sonra "ruhum osuruklandı" başlıklı bi'şeyler zırvalar ve sana ithaf ederim.. biline :F

    YanıtlaSil
  6. @s'ius ,daha 1 şubata dört gün var.Kutsal mim kurallarına göre tiz mimli yazı yazılaaa,bloga koyulaaa,mimciyi mutlu edeeee...

    YanıtlaSil
  7. Bu ne yaaa,her gün yüzümde bu kadar tebessüm etmemi sağlayan yegane kişilik,bu nasıl bir yazıydı böyle,yazıyı okuma eşliğinde attığım kahkahalara eşim uzaktan bir anlam veremedi tabi,ben çok gülerim bu konulara,komik ama napiim :))

    YanıtlaSil
  8. @rebel'im birilerin güldürmek ne güzel.Demek ki yanıbaşımda olsan,sürekli altına kaçırma durumunda gezeceksin.Yakınlarım kafadan çatlak olduğum konusunda şüphe içindeler çünkü.
    Güleceez tabii,boşver ataları,benim de osuruk kadar aklım yok mesela...

    YanıtlaSil
  9. tamam tamam bende..... ne bende yaa haa bende gülmüştüm diyecektimm :D başka bişey yapmadım efenimm :D osuruk kadar aklımında olmaması umrumda değil.. yalandı gülmüştüm hemde kocaman hemdee Bohahahaharrrrrrkkkk diye...

    YanıtlaSil
  10. @M.Y.S:

    Biliyodum valla...şerrefsizim bu benim daha önce aklıma gelmişti...Ben de öyle,hem yazdım hem silence but violence yaptım...ehehehe

    YanıtlaSil
  11. çok doğru. bu yüzden ''bir gün geç taburcu oldum hastahaneden''.dr olmaz az biraz daha kal,karpuz kesicez daha dedi=)))))

    YanıtlaSil
  12. @ÇıFıT ÇaRŞıSı ;
    Hasta olup da zortlatamayan,hasta olup da hastanede zortlatabileni nasıl da kıskanıyor,şu allahın işine bak zortlatabilene özeniyorsun...=))

    YanıtlaSil