sağtık

TEK RAKİBİM STARBUCKS


Bizim ev aslında bir bilimdışı araştırma laboratuarı.
Vallaha bak.
“Şunla şunu karıştırırsam noolur” sorusu gün içinde devamlı olarak zihnimin ücra köşelerine ziyarete gelir ve ben işi gücü bırakır,eğer evde isem derhal laboratuarımı kurar,”noolur” sorusunun cevabı için kolları sıvarım.
Evde ketçap yapmışlığım var mesela ve hatta ilk denememde,gıda mühendisliği mesleğine güvendiğim bir dostum,içine konulacak şekerin miktarını normalin on katı fazla söylediği için ,bir çeşit salçalı puding üretimi gerçekleştirmiş idim.
Evde etsiz çiğköfte yoğururken,aniden aklıma gelen ve koyarsam noolur diye merak edip koyduğum,ve sonucunda dünyanın en gizli etsiz çiğköfte formülünü ürettiğim ve asla,zinhar,kat’a buradan kimseyle paylaşmayacağım sırrıma da bu deneysel laboratuar çalışmalarımla ulaştım.
Kendi karıştırdığım kimyasallardan ürettiğim yağ çözücüleri,camsil’leri,leke çıkarıcıları falan hiç anlatmayayım,onları solumaktan bir gün evrim geçirip başka bir organizmaya dönüşeceğim zaten yakında ama ürünlerimin sonuclarından fazlasıyla memnunum o ayrı.
Çok yakın bir gelecekte,tek dozda vücuttaki yağları da söküp atacak bir yağ çözücü formülü de üreteceğim,kararım karar,inançlıyım,azimliyim,yeter ki karışımı yaparken,zehirlenmeyeyim.
Son deneysel çalışmam,kahve üzerine idi ve kahve mevzusunda söylenecek bir çift lafım olduğunu da bu surette fark ettim.
STARBUCKS’A RAKİBİM ÜLEN
Filtre kahve,Nescafe,Türk kahvesi hiç fark etmez,bir Fincan iyi kahveye,yatıya bile kalabilirim.
Ama filtre kahve konusunda takıntılıyım.
Günde on fincandan fazla tüketebilirim.
Olsa tabii.
Evimde iyi kalite bir filtre kahvem vardı.
Evimde,filtre kahve makinem ise yoktu.
Ama bu kahveyi ille içmek istiyordum.
Bir sürü teori ve pratik üzerinde denemelerim oldu ancak sonuçta kahvenin tanelerinin ağzıma gelmesi sorunuyla baş edemedim.
Bana kim fikir verebilir diye düşünürken,aklıma fikrimin ince gülü,Gülkafa’m geldi.
Zrrrrrrr,çaldırdım telefonunu.
-Alo?
-Gülkafa,hemen bir fikir üretmen lazım.
-Ne için bebiş?
-Şu kahve filtresi mevzusuna çözüm istiyorum.Nasıl bir filtre üretebilirim evdeki malzemeden.
-Üretemezsin,git bir kahve makinesi al.
-Şu an için bu fikri teoride kabul etsek bile benim kahve krizimi yok etmez.Şu kahveyi hemen içmeliyim.
-Hmmmm….
-Süreniz azalıyor hanfendi…hemen fikir üretin ,yirmi dakika içinde o filtre kahveyi içmezsem,infilak ederim.
-Starbucks’da bunun için özel fincanlar satılıyor.
-Burda sı-tar-baks fa-lan- yok,en yakını yarım saat mesafede.Başka fikrin yoksa,kapat çabuk telefonu,bana çözüm odaklı personel lazım.
-Tamam buldum,eczaneden maske al.
-Lan manyak mısın,yüzüme maske sürünce,kahve isteğim mi gidecek?Ne alakası var maskeyle?Gözlerime de far süreyim mi,belki gözüm kahve görmez bi daha?
-Hayır geri kafa,hani grip maskesi,hani ameliyat maskesi…ondan al,onun kumaşı filtre kumaşı ile aynı gibi.Ordan geçir kahveni süzülsün…
Şans bu ya ecza çekmecemde bir adet kullanılmış mı kullanılmamış mı olduğunu hatırlayamadığım maske var.Olsun,kullanılmış ise bile,üzerindeki grip mikrobunu da kafeinle boğmuş olacağım.
Bir koşu çekmeceye daldım.
Ama bu maske çok kalın?Suyu bile geçirmez!!!
Çift katlı maskemin iki katının arasını hafifçe kestim.
Kahvemi oluşan keseciğin içine koydum.
Maskenin kulağa bağlama lastikleriyle de kesemin ağzını sıkıca bağladım.
Termosumun içine attım.
Üzerine sıcak su.
Sekiz dakika sonra,kahvem hazırdı.
Allahtan,iyi kalite bir kahvem vardı da,o anki kahve krimizimi atlatacak bir aromaya sahip oldum.Grip mikrobunu da ağızdan Fincan vasıtasıyla alan ilk salak olmuş olabilirim bu arada.
AROMALI KAHVELERİM
Gülkafaya binlerce takdir,teşekkür,övgü falan yağdırdıktan sonra,kahvemi içerken,Türk kahvesi dışında başka hiçbir şeyin,fincanda kalan bulaşığıyla, geleceği gösterme yetisine sahip olamadığını fark ettim ve gönlümdeki kahve sıralamasını yine Türk Kahvesi kazandı.
Bundan sonraki ilk yazım,kahve falı üzerine olacak,ama şimdi ben bu kahveye nasıl farklı aromalar katarım onu düşünüyorum.
Fındık unu ile kahveyi bir kavanozda bekletsem,sonra fındıklı kahve olur mu?
Vanilyayı da maske-filtremin içine koysam,vanilyalı kahve yapabilir miyim?
Filtremin içine azcık limon kabuğu,portakal kabuğu rendelesem?Meyveli kahve üretsem,ha,hı,nasıl olur?
Ya tarçın?
Tarçınlı kahve nasıl olur acaba?
Aman allahım,ben bunu nasıl düşünemedim,ya kakao?
Çilekli,elmalı oralet koysam peki filtremin içine?Çilekli kahve ikram etsem mesela konuklarıma?
Zencefil ve kuşburnu aromalarını da ihmal etmemek lazım.
Tabii filtremin aslında bir grip maskesi olduğunu söylemeden.
Hey,millet,gelsenize bana kahveye.
Deneysel çalışmalarımın bir parçası olarak,dünya lezzet tarihine geçme şansı yakalarsınız hem belli mi olur?
Starbucks’a rakip olup,her korner’e kendi dükkanımı açtığımda,kapıda kuyruk olursunuz ama var ya…Bi fincan bedava kahve vermem o zaman,şimdi gelmezseniz.
Hadi gelin gelin,söz sizin için eczaneden temiz,az kullanılmış ikinci el maskeler alacağım.

9 yorum:

  1. Bu kahveyi mutlaka denemek isterim:))Yine müthiş bir yazı yaa!

    YanıtlaSil
  2. @Limon Çiçeğim.Senin sufle ile iyi gider mi ne dersin?Güçlerimizi birleştirmenin zamanıdır...voltron,voltron,voltron!!!

    YanıtlaSil
  3. tuliş çok gülerek okuduğum bir yazı daha...sen harikasın ve hakikulade bir kalemin var.Benim blogum yok yazılarını facebook'dan takip ediyorum.
    Türkiyedeki bütün kadın köşe yazarları seni okuyup ders almalı,bu kadar içten ve bu kadar sürükleyici yazılır mı be kardeşim...

    YanıtlaSil
  4. Bu bloga ilk Ayşegül Tatilde yazın ile gelmiştim tesadüfen ve birdaha da kopamadım.Bu yazıyı da hemen Belçikadaki dostlarıma mail forward ettim,kahve delisi dostlarıma.
    Kahve bahane,blog şahane canım.

    YanıtlaSil
  5. Bu nasıl okunası bir blog böyle yaa,bu gün keşfettim oku oku doyamadım son postada çok güldüm yaa:))

    takipteyim bundan sonra,yeni bloğuma beklerim

    http://rebeltakipte.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. @Merwe,bak şımarabilirim haa...ne güzel övgüler bunlar,hepsini birkağıda yazıp muska diye üstümde taşımak istiyorum...

    YanıtlaSil
  7. @Ayşegül,teşekkür ediyorum.Belçikaya benden de telve dolusu sevgiler söyle.

    YanıtlaSil
  8. @rebeltakipte hoşgeldin canım...bloguna bakkmaya geliyorum şimdi...şimdi hemen...

    YanıtlaSil
  9. puhahaaa alemsin sen yaaa..

    YanıtlaSil