sağtık

PERWOL REKLAMI ve HADİSE AYRI AYRI DELİRTİYOR

Bir adam dansediyor,onu izleyen kadın yeni siyah gömleğiyle harika göründüğünü söylüyor.Yanındaki diğer kadın da gömleğin yeni olmadığını,Perwolle yıkandığı için yeni gibi göründüğünü söylüyor.Perwol’süz yıkanan gömlekler bembeyaz mı çıkıyor makineden yani? Ayrıca sahneye çıkan bir dansçı,gömleklerini evde ve üstelik çamaşır makinesinde mi yıkatıyor yahu?Kuru temizleme diye bişey yok mu?Hadi onu geçtim reklamın bir başka senaryosunda kadının biri izleyici koltuğunda siyahı methederken bizim Aceci Ayşe Teyze gibi çantasından çıkarıveriyor Siyah Sihir adlı ürünü.Bağımlı heralde,arada fırt çekiyor. Aynı ürünün yine başka bir reklamında bu kez kırmızı elbiseli bir hatun dansediyor onu izleyen adam da yeni vurgusu yaparak elbiseye iltifat ediyor.Yine soruyor insan kendine,ulan o gece elbisesi makinede mi yıkanıyor yuuuh diye…Hem ben yıllardır kırmızı kıyafet yıkar dururum hiç de Perwol kullanmadım,hiç de rengi atmadı.Tezgahtan ucuz bir şey olmadığı sürece hiçbir şekilde hiçbir kırmızımın da renk attığına şahit olmadım. İnsan yuh diyor başka bir şey demiyor. Hadise’nin yeni çorap reklamını izlediniz mi peki? En az Hadise kadar kalın ve kısa bacaklı ama ondan daha ucuz bir reklam yıldızı bulabilirlerdi.Şimdi bu pahalı reklamın masrafı kimden çıkacak,çorapları dünyanın fiyatına satacaklar,tüketiciden çıkacak tabii… Kalın bacaklı olmak suç mu,kalın bacaklılar çorap giyemez mi?Hayır alakası yok,ama reklam yapılan bir üründe,bacak kullanmak zorundaysanız,daha estetik,daha zarif bacakları görmek ister tüketici.Hadise’ninkiler çorap reklamında oynayamayacak kadar fazla kalın ve kısa.Üstelik reklam için seçilen çorapların tümü de neredeyse çok sıradan ve hatta zevksiz.Hele reklamın sonunda Hadise’nin bir ağız açıp göz kırpışı var ki yemin ederim beceriksiz bir panayır oyuncusu bile bu kadar yapmacık olamaz.Takma kirpiklerin ağırlığından göz kapağına felç gelmiş sanırsınız yani… Bu arada yeri gelmişken söylemezsem çatlarım,kızcağızın suratına kat kat sürülen boya ve fondotenden o kadar rahatsızlık duyuyorum ki gidip yüzümü yıkayasım geliyor.Besbelli ki Shakira’ya yüz olarak benzetilmeye çalışılmış ama o takma kirpikler,o ağır siyah göz makyajı falan çok feci.Shakira’nın balmumu müzesinde durabilecek kötü bir imitasyonuna benziyor sadece…Ne gerek var bu abartma ve özentili imaj çalışmalarına?Halbuki sesiyle ve güzel yüzüyle,üstelik sadece yorumcu değil aynı zamanda üreten müzisyenliğiyle bu kız zaten kendi başına bir imaj.Yazık valla.

2 yorum:

  1. bende her iki reklamıda izlerken aynı şeyleri söylemiştim,biran benmi yazdım bunları oldum inan :D

    YanıtlaSil