sağtık

İZDİVAÇ,DESDİ,DEZDİ,DESTİ,DEZDİ

Akşamüzerleri pek bir severek izlediğim bir program var,özel kanalların birisinde.Aslında eski kanalından ayrıldı program şimdi yeni yerinde ama eski kanal,yeni sunucuyla aynı programı devam ettiriyor. Desdi mi dezdi mi desti mi dezti mi bilmiyorum doğrusunu,hepsi geçiyor nette. Şimdi efeniim,bu programı seviyorum çünkü doğamda var olan bir sosyologlug takıntım vardır ki,bu evlilik programı sayesinde pek çok insanı inceleyip kendi kendime(kimin ne işine yarayacaksa...) bir takım sosyal incelemeler ve toplumsal evlilik profili neyin çıkartmaya çalışıyorum üzerinize afiyet. Nihayet izleye izleye,notlar ala ala (evet ben bir kaçığım...) şu sonuca varmış bulunuyorum ki,bu sonucu da Türk sosyoloji öğrencilerinin hizmetine ücretsiz ve de gururla sunuyorum nı nını nı nııııın! *Efenim,evlenmek isteğiyle başvuran hatunların büyük çoğunluğu,35-65 yaş aralığında.(İstisnalar her zamanki gibi kaideyi bozmuyor tabii ki de) *Bu hatunların büyük çoğunluğu kilolu. *Yine bu hatunların büyük çoğunluğu ilk evliliği için başvurmuyor,yani en az bir tecrübe yaşamış bulunuyorlar. *Hatunların en önem verdikleri aday özelliği,damadın paralı olması.Demek ki hatun diyor ki,bunca yıl çektim,şimdi artık rahata erme vaktidir.Olacaksa,beni bir elim yağda bir elim balda yaşatacak olanla olsun. Hani derlerdi ki kadınlar duygusaldır,erkekler metacıdır? Yalaaaann! İşte ispatı,oturun izleyin. Tamam,efendi olsun,dindar olsun,nazik olsun falan diyeni de var ancak bunlar ikincil özellikler efeem.Demek ki neymiş,hatun kısmısı geç evleniyorsa ya da ikinci üçüncü evliliğini yapıyorsa,ille de diyor ki para para para...Öyle ya,o yaştan sonra ne etsin kaşı gözü,güzel sözü?Ahir ömründe elele tutuşup şöyle turlara murlara çıkacağı,geniş evinde gerine gerine hayatının geri kalanını yaşayacağı bir damat istiyor.Kaş göz ,boş söz,diyor yani.Cebine bakarım cebine,paran bol ise ver elini elime. Amma velakin parası bol,malım mülküm hatunuma feda olsun kıralıçalar gibi yaşatırım diyen bir aday çıktığı zaman da, paravan açılınca ilk evvela,hatun adamı şöööyle bir göz taramasından geçiriyor ki,işte o vakit anlıyorsunuz ki,kadın her yerde kadındır.Kaç yaşında olursa olsun,istiyor ki,hem romantik ,hem paralı hem yaaaşuhlu bir beyle,hemi de televizyonda(ba ba ba ba baaa) tanışıp dünya evine girsin.Parası başı çeksin,diğerleri ardından gelsin. Oldu,gözlerimiz doldu görürsek söyleriz canım. Henüz izlediğim hiç bir programda,tamam biz evleniyoruz şeklinde bir açıklama ile ekrana gelen bir çift görmüş değilim. Efendim gelelim erkeklerin tercihlerine. Erkeklerin yaş aralığı çok oynak efendim.21 yaşında evlenmek için televizyonlara çıkan da vaaaar,dün gördüm mesela 80 yaşında üç hatun eskitmiş amcalar da var. Anlayamadığım şeyler de olmuyor değil tabii,mesela 80 yaşındaki beyefendinin yeni geline nasıl bir muamelede bulunacağını şeytan dürtükleye dürtükleye zorla merak ettiriyor işte.Neyse tabii orası doğanın işi bizi ilgilendirmez. Ancak gördüğüm odur ki, *Erkeklerin beklentileri hep güzel,hoş,alımlı,bakımlı,eli yüzü düzgün hatunlardan yana. *Hiç bir erkek,aradığı veya talip olduğu adayda,parası olsun,kariyeri olsun,evi olsun,maaşı olsun gibi kriterlere aldırmıyor. *Hatta gönlünü alıp gelsin,hiç bir şey istemem diyenler var. Demek ki neymiiiiş? Kadınlar romantik,erkekler metacıdır sözü bir kez daha çürültülmüş efeniiim.Kadınlar materyalist,erkekler ise gözü kara romantikler.Kendisine güzel günler ve anlar yaşatacak hoş hatunlar arıyor,onlara talip oluyorlarken,hatunlar gaddarca ille de para,ille de mal mülk,ev,iyi maaş hatta arabası olan diye tutturuyorlar. Hani kadın çiçekti? Hani kadın romantikti,bir iki sevgi sözünden başka bir şeye ihtiyacı yoktu evlilikte? Hani şefkat bir kadını tutmaya yeterdi? Pöööhh! Kadın çiçek evet ama ille de pahalı,kristal,gümüş,çini vazoda durmak isteyen bir çiçek.Hiç birisi balkondaki toprak saksıyı beğenmiyor beyler,haberiniz olsun! (Tuliş...sakız çiğnerken de düşünebilen kadın)

1 yorum:

  1. o programlasrı izleye izleye zengin koca avcısı oldum ben nısını satiyim :sigara:
    bu arada bir desti izdivac hayranı olarak dogru ve mukemmel analizler yapmışsın tulisim operim o guzel yanaklarından

    YanıtlaSil