sağtık

80'LERE GİRİŞ

Ben,gençlik dönemini 80’lerde yaşamış o şanslı nesildenim.Neden şanslı?Evet kendimi şanslı addediyorum çünkü tarihe damgasını vuracak bir on yılı,bizzat yaşadım,o yılların birebir görgü tanığı olarak içindeydim.Başka bir on yıl yoktur herhalde,yaşam tarzıyla,modasıyla,müziğiyle,darbesiyle,sıkıyönetimiyle,akıllara ziyan moda çılgınlığıyla bir topluma damga vursun. 80’leri yaşamak başka bir şey.İnsanın aklına yüzlerce ayrıntı getiren bir şey.O dönemde genç olmuş veya farkındalık yaşayabilecek yaşta olmuş herkesin mutlaka ortak olarak hatırlayacağı en az on ayrıntı vardır.Hiç bir on yıl,herhalde bir toplumun ortak hafızasında bu kadar aynı kalıplarda yer almaz,alabileceğini de sanmıyorum. 80’leri yazmak nereden aklıma geldi?Arama motorunuza 80’ler yazdığınızda karşınıza yüzlerce binlerce şey çıkacak.Her biri,ayrı bir yönden inceleyen bir sürü site var seksenlerle ilgili. Ben onların hiç birisine inceleme amacıyla girmedim.Yazımın ayrıntılarını oluşturduktan,omurgayı hazırladıktan sonra,unuttuğum ayrıntılar var mı diye göz gezdirdim sadece.Biraz ordan biraz buradan birkaç şey vardı tabii ama o yıllara ilişkin hafızama o kadar güvendim ki,o unuttuğum şeyleri de iz bırakmamıştır diye düşünerek,almadım. Hangi yönüyle ele alacağımı da bilmiyordum baştan.Sonra başlıklar halinde sınıfladım ve her başlığın altına,hatırladığım tüm detayları yazıverdim. İşte yazımın bitmiş halini sunuyorum.Aklına başka bir olmazsa olmaz gelen olursa,eklesin lütfen.

1 yorum:

  1. Ben 92 de dogdum ama sayfaniza bakinca geri gitmek istiyorumm... ya eskiyi anlatiyorsunuz soyle icimden keske ozamanlar yasasaymissim demekten kendimi alamiyorum. Siz bu konuda cok sanslisiniz. Anilarla dollu bir gecmisse bakabilip aaa... evet buda vardi diyebilmek cok guzel. Biz yeni nesil bunlarin bir cogunu kacirmis bulunuyoruz, tabi ne yazikki. Artik heycan veya onemseme diye bir sozcuk kalmamis. Ornegin, elbisemi aldik, o elbise bir kere giyilir. Veya aldigimiz telefon bozulsa umrumuzda degil, yarin yenisini aliriz. O donemin havasi baskaymis.. yasamadigim bir donemi hissetirdiginiz icin tesekurler :)) (Gul)

    YanıtlaSil