sağtık

ÖĞLE UYKUSU NEDENİ İLE KAPALIYIZ!




Türkseniz ve kadınsanız,şu iki şeyi asla yapmayacaksınız..
1-Şişmanlamak
 2-Günde altı saatten fazla uyumak..

-lülülülülülülül!
-Hmmm…..horrrrr….
-lülülülülülüllü"!
-Hmmm…aloooo?
-Aaaaaa!?Sen hala uyuyor musun?

Zınk! Anında dikildiniz değil mi?
-Ay,yok canım..ne uyuması?Sesim kısılmış biraz,rahatsızım da..
-E niye sabahtan beri arıyorum,cevap vermiyorsun?Bu kesin yine uykudadır,dedim ben de…

SA-NA-NE? Patronum musun?
Uyanık kaldığım sürece prim mi vereceksin?

Ev benim,yatak benim.
Sen kargalar mokunu yemeden uyandın ve benimle konuşmak istiyorsun diye,ben de seninle aynı saatte mi uyanacağım?

-Ne o,akşam geç yattın herhalde?
Hayır…erken yattım..üstelik hasta da değilim.İlaç falan da almadım uyumak için.Yorgun da değilim.Uyumak istiyorum karrrdeşimm.

Yasak mı?
Günde altı saatten fazla uyumak,hükümet kararıyla yasaklandı mı?

Niye ayıplar tondaki sesinle beni utandırmaya çalışıyorsun,hödük!


Hele bir de öğleden sonra kestirmeleri vardır.Aman allahım bu saadet saatlerini burnunuzdan getirmek için tüm apartman, eş dost,kapıcı,postacı falan birleşip size karşı eyleme başlarlar.

-Zırrrrrrrrr!(Bu seferki kapı zili)
Öyle inatla çalınır ki kapı,önünde iki seçeneğin vardır.

1-KAPIYI AÇARSIN;
-Aaa!!Uyandırdım mı yoksa?

Ne münasebet?Elini kapının ziline yapıştırıp,10 dakika boyunca da,tak tak tak diye kapıyı yumrukladın diye,niye beni uyandırmış olasın ki!

Bir kere,evdekinin sağır yada bunak olması hariç,kapıyı bir seferde duymaması mümkün değildir.

Buna rağmen duymuyorsa,uyuyordur karrrdeşimm…
Ya da duştadır ,tuvalettedir falan yani.

Defolup gitsene,elini zilden çekip.

Tabi bunları söyleyemezsin…

Açmışsındır bir kere o kapıyı.

-Ay yok şekerim,ne uyuması?Hiç sevmem öğlen uyumalarını…şey arka odadaydım da duymamışım..Gel gel,buyur..
(Ağzını kapat ta esnediğini görmesin bari..)


Tabii bir seçeneğin daha var:
 2-KAPIYI AÇMAZSIN;

İçine edilmiş uykuna ,kaldığın yerden devam edersin..Ta ki telefon,kapıcı,postacı,bankan veya başka biri senin bu yasak eylemini sonlandıracak başka bir saldırı düzenleyene kadar.

Bu durumda,ertesi gün,kapına gelip de kapıyı açmadığın için gerisin geri dönen zat,sana şunu der


-Dün geldim,yoktun?

-A,evet yoktum.

-Ben de uyuyordur falan diye,fazla basmadım,zile.Demek evde yokmuşsun.


Hadi,sıkıyorsa vursana yalanını yüzüne..

-Oha,be..fazla basmadım diyor bir de yalancııııı…desene..


Diyemezsin çünkü yasak eylemi yaparken basıldın ve kendini ele veremezsin.

Kapıdaki bir şekilde usanır gider de bunu telefonla uzaktan yapanlardan kurtuluşun yoktur.

Sayarsın,bir ,üç,beş,yedi,sekiz…on..sonra telefon susar…On saniye geçmeden bir daha…
Sonra yine susar..
İki dakika sonra bir daha..çalar…çalar…çalar..çalar…

Allahım bu nasıl bir azimdir?

Ne ummaktadır acaba bu kadar ısrarla arayan?
Sağır değilsen,onca zili duymaman mümkün müdür?

Telefonun başında isen zaten ikincide açarsın yani.Onuncu ve onbeşinciyi falan beklemezsin.

Herhalde,o anda,senin,dışarıda olduğunu ve birazdan anahtarla kapıyı açıp eve gireceğini ve koşup telefona yetişeceğini falan hayal etmekte ve sabırla çaldırmaktadır.

Duştaysan,senden şunu ister;

*Köpüklü köpüklü de olsa çık o duştan ve gel telefona ya da kapıya bak..Ben daha önemliyim!

Tuvaletteysen,senden şunu ister;

*Bırak boşaltım sistemi faaliyetlerini ve donu öylece çekip,koş bana kapıyı ya da telefonu aç..Ben daha önemliyim!Sonra da işeyebilirsin..

Uyuyorsan senden şunu ister;

*Allah cezanı versin,uykucu köpek..uyan da aç şu kapıyı ya da telefonu,Ben daha önemliyim!Ben yokken zıbarırsın.

Bayılmış falan isen,senden şunu ister;

*Derhal zil sesine ayıl..Bayılanı ayıltmanın en iyi yolu zil sesidir..ayıl ve gel telefona,kapıya bak..Ben daha önemliyim!Bayılmanın zamanı mı şimdi!

Ölmüş falan isen de senden şunu ister;

*Bir yolunu bul,beş dakikalığına da olsa diril…Gel ve telefona,kapıya bak.Ben daha önemliyim.Başka zaman ölürsün!


Eveeeet.... Ne sonuç çıktı yazıdan?

Her durumda her şartta,çalan kapıyı ve zırlayan telefonu,sanki başka hiçbir işin yokmuş gibi,her daim mutlu,mesut ve gayet sıradan bir şekilde A-ÇA-CAK-SIN!

Yoksa ne mi olur?

Sen uykucu ,pis miskin,tembel,pasaklı gibi sıfatlarla adı zikredilen bir uyuşuk olur çıkarsın herkesin gözünde.

Milli folklorümüzde bile uyuyanı diline dolayan dizeler almış yürümüş tarih boyunca;

*Uyu demeye geldim,yari görmeye geldim.

*uykuda mısın sevgili yarim?

*uykudan uyanmış gözleri mahmur,gelini gelini türkmen gelini...

*uyan uyan uyan uyan..(keloğlandan hatırlayın)

*ah vur ataşı,gavur sinem ko yansın,arkadaşlar uykulardan uyansın

Uyumak yasssahh kardeşim!.Hele öğlenleri uyumak,külliyen yasak!

Duydunuz zilin sesini,yarışma başladı Asla hayır demeyeceksiniz!

KAPANIŞ MANİSİ;

Akşam ben uyumadım
Uykulara doymadım
 Kasavet bastı beni
Kapım çalmış duymadım.































2 yorum:

  1. Tebrik ederim Tuliş, yine tam onikiden vurmuşsun:) Ben bana çok uyuyorsun diyenlere "az uyudun da hanlar hamamlar mı yaptırdın benden ne farkın var?" diyorum ve agresifleşiyorum:) 8 saat uyku şart kardeşim yoksa mecnun a dönüyorum ben

    YanıtlaSil
  2. Ya tüliş sen bir harikasın,bende uyuduğum zaman kendimi suçlu hissediyorum. Bu ne ya insanların yaptığı, ya hastasındır diyorlar yada uykucu. Niye karışırlar anlamam. İyiki siteyi (tesadüfen) bulmuşum. Bütün yazıların çok güzel...

    YanıtlaSil