sağtık

KAN İSTİYORUM KAAAAAN!

Rahmetli annem ve babam beni yaparken bazı malzemelerimden bayağı bir çalmışlar,bazılarını da fazladan bonus olarak kullanmışlar.Yapım aşamamda,demirimden çaldıkları geçen hafta bir dizi kan ve idrar testi sonucu kesinleşti.Elimde belgem var,babama şantaj yapabilirim. Yaklaşık bir altı yedi aydır,bende bir halsizlik,bir yaşama boş vermişlik,bir uyuma isteği,bir nefes yetmezliği,bir elden ayaktan kesilme,titreme,dizlerde zangırdama falan.Önce dedim ki yaşlanıyorum.Kasım’da kırka giriyorum artık.Sonra etrafımda benden daha daha uzun yıllar önce doğmuş olanlara baktım,hepsi maşallah bir hopidik,bir enerjik,bu sefer dedim ki yaşla ilgisi yok acep depresyonda mıyım?Sonra etrafımda benden daha uzun süre önce depresyona girmiş olan numunelere baktım,vallaha ben hepsinden daha vahim durumdayım.Sonra kan şekerimden şüphelendim çünkü uzun yıllardır Canderel kullanırım şeker yerine.Dedim ki heralde kan şekerimi çok düşürüyorum bilmeden,diyet miyet ayağına.Şekeri kullanmayı bıraktım ama baktım olmuyor.Tuttuk doktorun yolunu. Sonuç,ağır anemi,hipokalsemi ve hipotiroidi. Yani Türkçesi,biraz fazla kansızlık,kalsiyum eksikliği,bir de az çalışan guatr.Kansız,hipokalsemik ve hipotiroidik yazarınız,rahatladı mı peki?Nerdeee?Doktor dayadı kalçadan beş adet Ferrum ampulü.Günde bir tane.Bir tane de günlük kalsiyum tableti.Tablet neyse de,iğneler cehennemin dünyadaki galası,prömiyeri,ilk gösterimi,demosu falan sanırım.İğnenin yapılış şeklinden dolayı zaten ağrıtan bir durumu var bir de enjeksiyon anında öyle bir yanma ki allaaaah….yaşayan bilir.Bir gün iğne ol,bir hafta topalla.Sonra doktor dedi ki,adet düzensizliğin,kanama fazlan varsa,bir de jinekoloğuna görün,o da kansızlık yapar. Jinekolog?Cehennem zebanisinin dünya ayağı yani benim için! İnsan bir gün içinde bu kadar acıya nasıl katlansın sevgili okur? Gittik zebaniye de muayene olduk. Dedi ki bu kanamaların nedenini teşhis etmek için rahim içinden biyopsi alacağız,patolojiye yollayacağız,gelecek sonuca göre değerlendirme yapacağız. Dedim nasıl? Dedi narkoz altında.Ve böylece,hayatımdaki beşinci narkoz seansımı da alarak,operasyona girdim.Çıktığımda yine zırıl zırıl ağlıyordum,naaparsın kardeşim bende narkoz böyle bir etki yapıyor,birbirimize de çok alışığız halbuki.Bir gün gelecek ve ben narkoz almadan günlük işlerimi yapamaz hale geleceğim biliyorum. Onun sonucunu beklemekle geçen,kafamın içinde bin bir şüphe,kollarımda narkozlar ve tahlillerin iğne deliklerinden oluşmuş sancılı morartılar,grip aşımın şişliği ve ağrısı,tetanoz aşımın zonklaması,kasıklarımda ve biyopsi alınan bölgemde sancı ve kramplar,biyopsi nedeniyle artan kanama,baş dönmeleri,nefes darlığı,dermansızlık,halsizlik ve baş dönmeleri ile dolu bir on gün…normal tansiyonum zaten düşüktür,kansızlıkla iyice düştü bu aralar. Biyopsi sonucu temiz geldi,kanama nedenim,doktorumun birbuçuk senedir kistimi yok etmek için kullandırdığı doğum kontrol hapına vücudun reaksiyon göstermesiymiş. (Meraklısına yazıyorum bu arada bir buçuk yıldır Yasmin kullanıyordum) Hapı kestik şimdilik bakalım kanamalar duracak mı?İğnelerin yanında dut pekmezi,haşlanmış kereviz ve ıspanak suyu kürü de yapıyorum.Ama hiçbir şikayetim geçmiş değil. (Yalnız enteresan bir durum var,hipotiroidinin internette okuduğum tüm belirtilerinin ben tam tersini yaşıyorum,ilginç…) Bu sabah saat 08 itibariyle yeniden tahlil için kan verdim.Bir saat önce de sonuçlarımı doktoruma gösterdim.Demir depolarım dolmuş,kalsiyum da iyi seviyelerde,tiroidim de yine normal çalışmasına dönmüş,onun için herhangi bir tedavi vermemiş olmasına rağmen.Bakın bir kansızlık neleri tetikliyor,kanda bol miktarda lökosit falan da vardı onlar da temiz çıktı.Yani sayısal olarak kan değerleri düzelmiş bulunuyor ama pratikte hala bir değişme yaşamış değilim.Doktora gidip geldim bütün enerjim söndü yemin ederim kendimi kanepeye zor attım.Acaba bende uyku yetmezliği,kanepe tiryakiliği falan mı var?Amma çürük elmaymışım da haberim yokmuş,amma defolu üretimmişim haaaa…Acaba 69 modellerin üretiminde bir sistem hatası mı var nedir? Hayatımdan siyah çayı on gündür çıkartmış durumdayım. Demirin vücutta tutulmasına tamamen engel oluyor çünkü.Süt içerdim soğuk soğuk ne güzel,onu da kestim,o da aynı etkileşimi yapıyormuş.Bu arada kalsiyum lazım ama sütü de kestik,işte tabletlerle telafi edeceğiz.Basit bir şey sanırsınız kansızlığı,ben de öyle sanırdım,birisi üşüdü mü,rengi soldu mu kansızlığı var deyip geçerdik ama öyle değilmiş yaşayan biliyor ancak. Bu halsizlik,bu ayakta duramama,bu güçsüzlük hissi anlatılır gibi değil yani.Markete gitmeyi gözüm kesmiyor ya yarı yolda yoruluverirsem diye.Bitmeyen enerji kaynağı bişey istiyoruuum,kan istiyoruuum. Kana susadım,Edward’ı,Bella’yı anıyorum bol bol.Ah…kitabın yeni serileri yazılsa da okusam,damardan damardan taze kan gibi ne iyi giderdi valla…

Hiç yorum yok: