sağtık

KOYMAK FİİLDİR,KÜFRETMEDİM

Şahan düşmanı falan değilim hatta Dikkat Şahan Çıkabilir şovunda,en çok da Recep İvedik'in Kim 500 Bin istemez ki programına çıkıp sunucu Konan Aşık'ı terlettiği bölümlere gülerdim. Saf ve cüretkar bir maganda yarışmaya katılsa ne olur sorusuna güzel cevaptı.Tabii sonra işin cılkını çıkardı bu maganda şurda burda orda falan olsa ne olur sorusuna cevap ararken uzun metrajlı filme kaydı ve fiyasko oldu tabii. Evet Şahan'a asla düşman değilim,Recep tipinden yaratılan abartılı düşük seviyeli şeylere kılım sadece. Geçenlerde bir röportajını okudum Hürriyet gazetesinde.Filminin küfürlü ve argolu olmadığını savunuyor.Kaldı ki bir filmde küfür,argo olabilir bunlar hayatın gerçekleri,yok benim filmim cici edepli film diye savunmaya geçmesine de gerek yok. Sadece şuna takıldım. Filminde,ninesi ile PS maçı yapmak için ninesinin "Gel sana PS'de bir koyayım" lafının küfür olduğunu iddia eden röportöre cevabı şu "Koymak küfür değildir.Sadece bir fiildir." Ne anlıyoruz? Küfürler asla fiillerden oluşmaz. Yani eşek,dana,hayvan,eşşoğlueşşek falan fiil olmadığı için küfürden kabul edilebilir ama yıllardır stadyumlardan hakemlere,futbolculara aile eşraflarını da içine alan cinsel içerikli bir takım fiiller ile bağırılıyor,trafikte,sokakta orda burda kavga eden insanlar birbirlerinin anne ve bacılarına yine fiil içerene sözler sarfediyor,insanlar anama küfretti diye adam bıçaklıyor ve hakim bunu bile ağır tahrik sayıyor... Ama Şahan'a göre koymak küfür değilmiş.Sıradan bir fiilmiş. O halde neden onun yerine "yenmek" veya " altetmek" fiilini kullanmadın? Yani Şahan,kendimi savunacağım diye bu kadar zekadan aciz bir yanıt vermeni hiç beklemiyordum,çünkü zekası olmayan adam mizah yapamaz diye düşünüyordum ama zaten senin mizah anlayışın ile benimki de birbirine taban tabana zıt o da ayrı mesele ya. Velhasılı kelam,koymak bir fiildir,argodur,anlam genişlemesine uğrayarak Türkçe'de edep dışı pek çok kelimenin yerine kullanılmaktadır.Ayrıca edep dışı diye nitelenen tüm küfürler fiillerden oluşur. Bir polis memuruna koymak ile ilgili bir espri yapsana görevi başındayken.Sonra da kendini savun,ben sıradan bir fiil kullandım,bunun neresi küfür diye... Hadi canım sen de. Sana bişi diyim mi,komik olacam diye kendine sürekli kıl yapıştırtıp duruyorsun ya yılda bir kez...bence boşuna uğraşma,yaptığın filmleri savunmaya çalış,kırdığın potlarla daha komiksin inan...

Hiç yorum yok: