sağtık

İYİ Kİ DOĞDUN

Kendisi için doğum günü partisi düzenleyip alacağı hediyeleri hayal ederek gün sayan arkadaşlarım oldu.Hiç birisinin partisine gitmedim.Bundan on sene önce,henüz doğum günleri hakkında böyle detaylı düşünmezken,giderdim.Hatta belki de doğmuş olması benim için zerrece önem teşkil etmeyen birisinin bile partisinde bulunmuşluğum vardı. Zaman içinde değiştim.Onlar hala bir yerlerde kendi doğumlarını kutsamak ve kutlamak için parti düzenlerlerken,ben onları zamanın bir yerinde terk ettim ve kurtuldum. Bu gün hiçbir kuvvet bana kendim için doğum günü düzenlemek ve kutlamak gibi bir aktiviteyi yaptıramaz. Doğduğu için birisini kutlamak kadar saçma bir şey de yoktur aslında.Her zaman söylerim hatta inatla ve ısrarla söylerim ki doğduğum günü borçlu olduğum kişidir asıl kutlanması gereken.İyi ki doğdun yerine iyi ki doğurdun partisi verilmelidir belki de.Beni doğuran artık hayatta değil.Ama o hayattayken de bir gün bile ona beni iyi ki doğurdun diye teşekkür etmeyi akıl edecek kıvamda değildim. Birisi senin doğmuş olmanı çok önemsiyorsa,sana sürpriz bir şeyler hazırlayabilir,birileri gizlice organizasyon yapabilir,seni sevdiklerini senin doğmuş olmana mutlu olduklarını bir göstermek için,DOĞDUĞUN için onların yaşamında bir anlam ifade ettiğini sana hissettirmek için sana bir şeyler hazırlayabilirler.Buna karşı gelmem, hatta benim için bir şey ifade ediyorsa o kişi (ki böyle kişiler azdır hayatımda) organizasyonu ben bile hazırlayabilirim.Ama birisinin telefon açıp da şu gün şurda doğum günümü kutluyoruz gel demesi benim için hiçbir şey ifade etmediği gibi özellikle de asla gitmem gidip de kutlayasım varsa bile zaten kendisine parti veren birisiyle neden görüştüğümü sorgular dururum.Yakın arkadaşlarımdan hiç birisi çok şükür böyle bir avamlık,böyle bir megalomanlık böyle bir alt zeka düzeyi ve böyle bir şovmenlik dürtüsü içerisinde değil. Doğum günü partileri henüz onbeş onaltı yaşını doldurmamış ya da tam doldurmak üzere olan çocuklara yakışan bir şey.Daha doğrusu doğduktan sonraki onbeş onaltı sene içerisinde kutlanması sevimli olan bir şey.Nedir,işte çocuk için sosyalleşmenin,sevdikleriyle bir arada günün en önemli kişisi olarak bir aktivitenin içinde başrol oynamanın güzelliğini yaşamasının bir gereği.Ama ondan sonraki yaş dönemlerinde sosyalleşmek adına böyle bir organizasyon düzenlemek oldukça bayağı ve popülist bir yaklaşım. Doğum günü partisi bittikten sonra kendisine getirilen hediyelerin mali değerlendirmesini yapıp arkadaşlarına kıymet biçen insanlar tanıdım hayatımda.Tiksinerek ve pişman olarak,keşke doğmasaydın,keşke ben de bu iğrençliğin içinde bulunmasaydım dediğim oldu.Hatta lisede,doğum günü partisi yapmadığım için beni kutlamayan çok yakın bir arkadaşım bile vardı.Kendisine,doğum günümde bana bir öpücük bile hediye etmedin,beni kutlamadın dediğimde,sen pasta kesip bizi misafir ettin mi ki bana hesap soruyorsun diye cevap almıştım. Tek istediğim iyi ki doğmuşsun,iyi ki varsın diye beni kucaklayıp dostluğunu göstermesiydi oysa. Hala da bugün, doğum günlerimde tek bunu beklerim sevdiklerimden.Doğduğum için mutlu olmayan ,doğduğum günü bile hatırlamayan zaten benim hayatımda niye var ki,bunu da sorgularım bir yandan. Herkese ama herkese,doğuran kişiyi unutmamalarını,doğdukları için mum üfleyip parti vermeden de sevilip sevilmediğinizin muhasebesini yapabileceklerini hatırlatmak istedim.Bu yazıyı okuduğu gün doğmuş olanlara da ömür boyu gerçek dostlarıyla gerçek hayatlar yaşamalarını dilerim…

1 yorum:

  1. Yav unutulur mu? Pambığım olur da unutursam küsme ,dövme e mi? Ben doğumgünlerini değil o gün geldiğinde hangi tarihte olduğumuzu da unutur oldum.Malum bunaklık:P

    YanıtlaSil