sağtık

YAHŞİİİİİ YAHŞİ BATI

Ben Cem Yılmaz zekasının fanatiğiyim artık bunu biliyorsunuz.Elbette ki Yahşi Batı'ya da koşa koşa gittim. Şimdi sizlere spoiler denen heves kırıcı filmin heyecanını kaçırıcı tüyolar verecek değilim elbette. Başka yönden bir yorum yazmak benim niyetim. Şunu gözlemledim, Cem,AROG,GORA ve YAHŞİ BATI fantazilerinde aslında hep genel bir omurga üzerinden oluşturuyor yapıyı. 1-İstemeyerek başka bir aleme giden,başka bir kültürün içine düşen bir kahraman var. Arif Gora'ya da Arogan'ların çağına da böyle gitmişti.Aziz Vefa Bey de aynı şekilde düşüyor vahşi batıya.. 2-Bu başka kültüre ait dünyada,kahramanın kendini ispat çabası var. 3-Mutlaka bu başka dünyaya,bu yaban ellere, kendi ait olduğu kültürü empoze etmeye çalışıyor kahraman üç filmde de.. 4-Mutlaka ama mutlaka bu yaban ellerden bir kıza tutuluyor.Ona kendi kültürünü anlatıyor,kız da merak edip sorular soruyor... 5-Sonunda ne yapıp edip kendi dünyasına dönmeyi başarıyor. İşte bu beş unsur Cem'in absürd komedilerinde ille var.Aslına bakarsanız Hokkabaz'da bile bir parça vardı. Yahşi Batı Cem'in en iyi komedisi mi peki? Bilemiyorum ben Arog filmini en az on kez izlemişimdir ve her izlediğimde daha önce kahkaha atmaktan fırsat bulamadığım için yeni keşfettiğim bir ayrıntı daha görür ve yine gülerim.Şimdilik Yahşi Batı'nın DVD'si çıkmadan,evde defalarca izlemeden karar veremeyeceğim üç absürd film içinde en iyisi bu muydu diye ama sinemada izlerken yerlere yattığım sahneler de oldu,sıkıntıdan pofladığım sahneler de... Cem bu filmde,Amerikan emperyalist kültürünün bildiğimiz pek çok Marka değeriyle dalgasını geçmiş.Ve her filminde andığı GORA kahramanlarını yine bu filmde de anmadan geçememiş. Zafer Algöz bence hayatının komedisini oynamış.Vahi Öz dublajıyla(elbette ki kendi sesiyle) canlandırdığı Kayseri aksanlı şerif rolü harikaydı. Cem ,sonunda ,çok bilmiş Arif tiplemesinden kurtulmuş ama Ozan Güven hala robot 216 kıvamında.Kaldı ki Arog'da da aynıydı. Filmde çok gereksiz yere uzatılmış olan bir Chuck esprisi var...Türkçede Çak diye okunduğu için adamın ismini bu "çak" şakasına fazla bağlamışlar sıkıcı olmuş. Şerifin oğlu Johnny Walker da gereksiz ve boş bir durum yaratıyor.Yani pek yerine oturmamış belki daha iyi işlenseydi tek ve vurucu bir espriyle daha çarpıcı olurdu... Fakat özellikle dişi kovboy,bıyıklı Susan'ın bunlara silah doğrulttuğu sahnede,Aziz Vefa ile Lemi Bey'in Osmanlı olduklarını kanıtlamak için ortaya koydukları bir performans var ki yemin ederim filmde başka hiç bir şey olmasa bile sadece bu bölümü izlemek için para verilip gidilir.Başa sarıp sarıp tekrar izlemek isteyeceğiniz bir sahne ve harikulade bir performans ve izleyicide tek seferde çekilmiş izlenimi uyandırıyor ki bu da Ömer Faruk Sorak'ın başarısıdır... Mekan,tamamen Amerika Çölleri etkisini yaratıyor en ufak bir şüphe duymuyorsunuz Türkiye'de çekildiğine dair.Kostümler de güzel. Ha bakın Cem,on dakikalık arayı bile filmin ortasına gelince anlatıcının ağzından,kendisi ilan ediyor,bu bile çok ince bir detay... Filmin küfürlü olduğuna dair eleştiriler duydum orda burda ama evet küfür hayatın içinde var ve herkesin diline pelesenk olmuş küfürlerin dışında abartılacak bir şey yok.Sinemeda, durmaksızın osuran,önüne geleni döven bir tipi seyretmektense,adam gibi espri yapabilen bir kahramanın küfürlerini dinlemeyi bin kere yeğlerim. Çok güldüm evet,bazen sıkıldığım oldu evet,bazı espriler çocukçaydı evet,bazen aşırı abartılar vardı evet.Bazen niye Cem bunu böyle üstünkörü geçmiş acaba senaryoya son anda mı ekledi diye düşündüğüm sahneler de oldu evet... Ama filmin sonunda mutlu olarak ayrıldım salondan,çıkışta bol bol esprileri konuştuk,bir saatimiz de öyle geçti... Film bitince hemen çıkmayın bitiş jeneriği geçerken bile jenerik yanında minik film kareleri içinde yeni esprilerle uğurluyor Cem seyircisini.Mutlaka oturup o kısmı da izleyin...İyi ki gelmişim,harika iki saat geçirdim diyebilirsiniz gönül rahatlığıyla.

1 yorum:

  1. CEVİZİÇİ18 Ocak 2010 17:56

    TULİŞ YAZILARININ SIKI TAKİPÇİSİYİM...HER KONUDAKİ YORUMLARINDA NEREDEYSE KANAAT ÖNDERİM HALİNDESİN.BU FİLMİ BU GÜN İZLEME ŞANSI YAKALADIM.ANIRA ANIRA GÜLEN KOCA SALONU UNUTAMAM BEN DE ONLARDAN BİRİYDİM.ÇOK FECİ GÜLDÜM.BU ARADA ZAFER ALGÖZ VE OZAN GÜVEN HAKKINDAKİ GÖZLEMİNE SONUNA KADAR KATILIYORUM.AYRICA CEM YILMAZ FİLİMLERİNDEKİ ORTAK YÖNÜDE SEN SÖYLEYİNCE DÜŞÜNDÜM DE NE KADAR HAKLISIN.SENHARİKASIN DEVAM ET TAKİPTEYİM.
    CEM DE HARİKA ZATEEN...

    YanıtlaSil