Biz Türklere has çok önemli bir özellik keşfettim.
Hem de google sayesinde.
Motor kullanmayı bilmiyoruz.
Ehehehe…ehühe…öyle motor değil arkadaşım.
Öyle motor derken…?
Motorsiklet demiyorum...
Su motoru,sürat motoru falan da değil.
Argoda,para karşılığı veya karşılıksız,karşı cinsle yatağa girebilitesi yüksek kadınlar için kullanılan tabir de değil söz ettiğim motor.
ARAMA MOTORU….
(Size bir Burhan Altıntop esprisi yapayım mı sevgili okur?Arama motoru,polise haber ver o arasın….ıyyyyk!)
Evet,biz Türkler ARAMA MOTORU kullanmayı bilmiyoruz.
İŞTE DÜNYAYI SARSACAK İDDİALARIMIN KANITI,BELGESİ DÖKÜMANI ŞEYSİ FALAN
Ar-Ge uzmanı yazarınız,sizin için üşenmedi,eee….şeeyy…evet aslında üşendi de,neyse buraları geçiyoruz.
Başından anlatayım.
Blogger kullanıcıları arasında çok popüler olan bir takım eklentiler vardır ki biz bloggerlar (siz dünyalılara selam..biz dostuz) bunlara geycıt diyoruz.(Gadget)
Bu gacırtlardan bir tanesi de Feedjit.
Hani sırf bu Feedjit istatistiklerine bütün gün bakıp bakıp,hiç canın sıkılmadan koca bir günü geçirebilirsin,hatta yanında çekirdek veya patlamış mısır da iyi gider.
Feedjit ne yapıyor?
Belli zaman periyodları içinde bloguna nereden,hangi ülke ve şehirden,saat kaçta,hangi tarayıcıyı kullanarak ,hatta hangi işletim sistemini kullanarak kimler giriş yapmış onu gösterir.
En güzelini en sona sakladım.
Ve hangi konuyu aramış da ,arama motoru ,bu kullanıcıyı senin bloguna niye yönlendirmiş onu gösterir.
ŞU ÇILGIN TÜRKLER NE ARIYOR?
Şimdi hikayemizin en eğlenceli yerine geliyoruz.
Normal standartlarda temel eğitimini bitirmiş bir insan,arama motoruna bir araştırma yapacağı zaman,ANAHTAR KELİME denen son derece basit ve sıradan bir yöntem kullanır.
Şöyle ki;
Ben ,Yavuz Sultan Selim’in neden öldüğünü araştırıyorsam mesela,arama motoruna
Yavuz Selim ölüm kelimelerini yazarım.Bu üç kelime yeterlidir.
Adı üzerinde,bunlar benim anahtar kelimelerim.
Motorum,başka ayrıntılara takılmadan en temiz ve en seçkin aramayı yapsın diye.
“Lahana yemek tiroid hastalarının zararına mıdır yararına mıdır acaba” diye bir konuyu merak ettiysem,arama motoruna ne yazarım?…arka sıradaki sen söyle bakim çocuuum…Ama ne anlatıyorum ben burada,sen arkadaşınla konuşuyorsun,oluyor mu?
Arama motorumuza “lahana “ ve “tiroid” yazmamız yeterlidir.
GOOGLE SORULARIMA CEVAP VER,KİME DİYORUM?
Hemen özetleyelim ki,merak ettiğiniz konunun kafanızdaki uzuuuun uzun cümlesel biçimini arama motorunuza yazmanız,motorun bir sürü gereksiz kelimeyi de aramasına,yani TEMİZ bir tarama yapamamasına neden olur.
En temel kelimeleri en az sayıda yazmamız yeterlidir.
Feedjit bana öyle inanılmaz şeyler gösteriyor ki!
Her gün bir şekilde,arama motorlarının motorunu yakmaya niyetli bir milletin neler arattığından size birkaç örnek sunuyorum.
Yazım ve imla hatalarına dahi dokunmadım,olduğu gibi aktarıyorum:
-“yüzüme gece yatmadan önce madecassol krem sürersem nolur”
Google’ın orta yaşlı bilge bir insan olduğunu farzedip,şöyle bir cevap bekliyor olabilir mi bu kullanıcı:
“ayyy,sakın sürme,vallahi billahi yüzün davul derisi gibi gerilir allahıma”
-penise bepanthene krem sürülsün mü,kaşıntı yapar mı? (sürülsün mü!!!)
Google’dan beklediği muhtemel yanıt şu olabilir mi: “ayıptır söylemesi,ben bi kere sürdüm çok kaşındı,sen en iyisi arko krem sür koçum.”
-"Hülya Koçyiğitin mavi şifon kıyafetli filmi nerde çekildi?"
Böyle bir soruya cevap verebilecek bir arama motoru bulun,getirin,ben o motorun kırk yıl kölesi olmazsam neyim.
“Boşver o mavi elbiseyi,fatmagülün tecavüz elbisesi var,şimdi o moda” derim ben google olsam.
-"Yaş küçültme davalarında ay ve gün değiştirmemin sakıncası var mı?(soru öyle bireysel ki...değiştirmek falan değil,değiştirmemin)
İster inanın ister inanmayın,evet arama motoruna yazdığı anahtar kelimeler bunlar.
Google’ın muhtemel cevabı;
"Sen hangi gün olsun istiyosun gözüm,söyle bir kolayını buluruz"
-"Kıç bölgemdeki sivilcelere bepanten sürmek iyi mi”
Google’ın şöyle bir cevap vermesini bekliyor sanırım:
“Kıç denmez,terbiyesiz,popo falan yaz bir dahakine…popona kaş göz çiz,belki sivilcelerin de geçer”
Anıra anıra derler ya,işte öyle gülmeme neden olan soruyu en sona sakladım,az önceki istatistiklerimden aldım taze taze:
-“Öyle bir geçer zamankide oynayan Aylin orospumu?”
Tahmin edeceğiniz üzere,OROSPU CAROLIN başlıklı yazıma verdiğim anahtar kelime etiketlerimden dolayı benim siteye yönlenmiş.
Bu vatandaş bu soruyu sorarken evet şöyle bir cevap bekledi sanırım:
“Valla benden duymuş olmayın ama sağda solda kendinden yaşlı bir adamla geziyormuş,peşinde de atlılar varmış,yani görünen o ki Aylin orospu olucak bu gidişle,e tabii başında baba yok naapsın kız”
inanın yakın gelecekte,şu tip sorular sorulacağını tahmin etmek zor değil;
-çoraplarım nerde?
cevap:Nereye çıkarttıysan ordadır,domuzun evladı
Anlıyor musunuz neden çekirdek,mısır eşliğinde bu istatistilere bağımlı olduğumu.
Gün içinde attığım kahkahaların şiddetini bir düşünün.
Sorulan sorulara mı güleyim,uzun uzun Güzin ablaya mektup yazar gibi yazılan arama cümlelerine mi güleyim,merak edilen konulara mı güleyim.
Nasreddin hoca gibi değil mi?
Gülerken düşündürüyor.
(Hoca beni hayatımda ne güldürmüştür,ne de düşündürmüştür ama olsun,biz gençlere mesajımızı verelim de,eğitimci yanımız parlasın)
Arama motoruna yazar bakarız ne olcak ki?
Nasreddin Hoca ,güldürürken düşündürür müydü?
Hahahahahah….hmmmmm….(bu da size google’ın cevabı)
KAŞAR ARIYORUM
Arama istatistiklerine bakarak ,başka genellemeler de yapılabilecek pek çok veri elde etmiş durumdayım.
Bunlardan ilki,arama motorlarına en fazla girilen sorunlarımızın başında,kremler,merhemler,pomatlar ve kozmetikler geliyor.
İkincisi,en fazla aranılan şeyler,acayip partnerler.
En büyük milli sorunumuz seks.
(Vallahi ve de billahi.Alexa'nın tıklanma hit istatistiklerine bir bakın bakalım ülkemizde en fazla girilen,en fazla tıklanan site neresi?)
Şişmanlık ve obezlik anahtar kelimeleriyle etiketlediğim bir yazımdan dolayı,şu soruyu soran kullanıcı,bloguma yönlenmiş.
“Şişman kadınlardan hoşlanan erkekler arıyorum”
“Opak çorap giymiş manken bacak arası,gizli çekim” yazmış bir tanesi arama moturuna.
Fantazisine bakın adamın yahu.Hem gizli çekim istiyor,hem çıplak da falan da değil,çoraplı olsun.Fetişist.
Kadın çorabı anahtar kelimesiyle etiketlediğim bir yazımdan dolayı,google amca adamı benim bloga atmış.Zavallı,ne ararken ne buldu.
“Kaşar liseli kızların acil telefonu lazım” Evet buna ne dersiniz?Sanki kankasını aramış,abi bana acil beşyüz lira lazım,diyor,telefonda.Ya da şöyle diyelim,kankasını aramış,oğlum bana acil karı kız lazım,diyor.
Lazım ne ulan?Lazım demezsen,google ikna olmayacak mı?
LİSELİ KIZLAR başlıklı,son derece sosyal içerikli bir yazımdan dolayı,bu kaşar meraklısı arkadaş,benim bloga yönlenmiş ama tabii kupkuru bir BLOG YAZISIYLA karşılaşınca,kaşarlarını başka yerde aramaya devam etmiştir.
VE KOMPOZİSYONUMUZUN SONUÇ BÖLÜMÜÜÜÜÜ
Biz Çılgın Türkler…
Motor deyince,bir tuhaf hallere giren insanlarız.Motorları seviyoruz.
Google’ın,uzun cümleler kurmazsak,istediğimizi bulamayacak kadar salak olduğunu zannediyoruz.Ne kadar uzun ve samimi yazarsak,o kadar yardımcı olur!
En büyük sorunumuz,popomuzdaki,yüzümüzdeki,bacak aramızdaki sorunlarımız.
Google’a bir sorup aratır mısınız benim için bakalım ne diyecek:
“Biz Türkler arama motoruna doğru ve yeterli anahtar kelimeleri yazmayı ne zaman öğreneceğiz?”
Sanırım alacağınız muhtemel cevap şu olacak:
BUNU MU DEMEK İSTEDİNİZ: NEVERMORE
Sevgililer Günü Hediye çekilişime bekliyorum:) sewgiler
YanıtlaSilYuuuh yani...gülmekten altıma ettirdin beni Tüliş,bu nasıl bir kalem,bu nasıl bir bakış açısı bilmiyorum.
YanıtlaSilGoogle bile gözümde bir başka şimdi,acaba gerçekten bizim bilmediğimiz bir google mu var,her şeye cevap verebilen.
Aylin ve krem sürme hakkındaki aramaları okurken gülmekten karnım patladı,sen kimbilir neler okuyorsundur daha ordan.sık sık paylaşırsan biz de beraber güleriz.
YanıtlaSilGoogle sahiden acıların motoru olmak üzere...